Ny vecka igen

Och vips så var det måndag igen. Tiden går så snabbt när man inte har något vettigt för sig. Johanna har i alla fall fått lite vuxenpoäng nu när hon skaffat jobb. Fast jag tycker att hon borde dela med sig lite av hennes poäng för utan mig hade hon kanske fortfarande legat i min soffa. Hon verkar ha blivit immun mot sin alarmsignal. Hur hon har blivit det kommer för alltid vara ett mysterium, för mig är det helt otänkbart att sova genom en sådan vidrig signal. Den tjuter rätt igenom betongväggen in till mitt sovrum och skär i öronen så att jag vaknar på två sek, sen måste JAG gå för att väcka Fröken Frysbox som ligger raklång och snarkar i soffan med täcket på sniskan och persiennerna uppe. Men där är det jag som är immun för jag skulle aldrig falla för hennes sömniga pladder om ”senare”, kanske för att jag redan är så förbannad på hennes väckarklocka eller bara för att jag lärt mig någonting sen skolan men inget sånt fungerar på mig. Det är just därför jag ska få vuxenpoäng, eller mammapoäng maybe.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0