Kids

Jag undrar vad som har hänt med dagens ungar? Vad jag minns så var vi mycket snällare och lugnare, eller det kanske bara var jag? 
Dagen ungar är ju heltokiga. En gång när jag bodde i Göteborg över sommaren stötte jag på en liten kille i hissen som höjde sitt pekfinger och förklarade för mig att han skulle döda mig. Goddamnit va sur jag blev. Helst ville jag klippa till ungen så han dängde i väggen men samtidigt så ville jag inte bli anmäld för barn misshandel. Så i min vrede kunde jag bara klämma fram: VAR BOR DIN MORSA!! TA MIG DIT! Det gjorde han såklart inte utan han kilade iväg och lämnade mig fly förbannad. Jag vet inte hur jag tänkte, jag hoppades kanske på att hans morsa ville slå honom i mina vägnar. 
En annan gång när jag & Johanna var på Pekås i Skoghall för att handla så kom lortig barfotad pojke med snor som hängde ner till golvet fram till oss och fråga: Kan jag få en tjuga?! Är ungen inte klok eller? Han hade inte ens glimten i ögat när han sa det. Min unge skulle fått utegångs förbud i ett halvår om han tiggt pengar av främmande människor på Pekås! Han/Hon skulle heller aldrig någonsin få springa runt i Skoghalls centrum smutsig och skolös. Kanske om jag bodde i en busskur, men sånt slipper man i Sverige så det är fan ingen ursäkt. Ha koll på era barn tack, jag är trött på lösaktiga barn som inte verkar ha föräldrar.
Senast igår så Tommy, Gonz & jag råkade vi få syn på en liten söt kines(något i den stilen iaf)pojk kissa ifrån sin balkong. Så länge han inte flyttar till lägenheten över mig så är det ganska lustigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0