Mitt mysiga sovrum

Här hos familjen Eriksson/Medina har vi bytt könsroller. Jag är den som står för allt mansgörat i detta hushåll. Allt från att spika upp tavlor, montera ihop möbler, måla väggar och borra i väggarna är mitt ansvar +tvätten och saker som han väljer att se förbi. Selektiv syn, finns det nått som heter så? Om inte så har min karl uppfunnit det.
Sanningen är den att jag föredrar att göra saker själv, det finns bara en person i världen som skulle göra precis som jag vill att den ska göra och det är jag själv. Jag är en perfektionist som inte kan släppa saker halvgjorda. När jag bad Johanna om hjälp var jag lite tveksam till hur det skulle gå. Johanna är ju trots allt tjejen som hämtar en rostig fällkniv när man ber henne hämta pizzaslicern. Mot mina förväntningar så klarade hon det galant, jag tror det är hennes kall att bli målare.
Nu är sovrummet klart och de äckliga blåa tapeterna är äntligen borta för alltid.


Före:



Efter:

  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fint Nenna! P.S Jag älskar MALM. Eran säng är en MALM va? Jag har en vit MALM byrå. Jag gillar att skriva MALM med STORA bokstäver, för det gör IKEA.

2009-05-05 @ 13:51:38
URL: http://enblondflicka.blogspot.se
Postat av: sarah

Oh så fint det blev:) riktigt riktigt nicigt!

2009-05-05 @ 14:01:46
URL: http://sarahdiem.blogg.se/
Postat av: frida

va fint det blev jennifer! :)

och även jag håller med JOhanna om att malm-sängen är riktigt nice.

2009-05-08 @ 15:38:55
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0