Bonfire

Nu när våren är här inser man hur mycket man har saknat den. För mig är det självklart att man föredrar sommaren före vinterkylan men nu ser jag HUR hårt jag skulle döda vintern för sommarens skull. Vintern och hösten är en 6 månader lång pina och inte ens julen & nyår kan väga upp för hur tråkig den är. Jag TÅL inte kyla och jag kan inte säga det för många gånger. Jag hatar vinter och kyla. Jag klarar knappt av att stå vid kyldisken i mataffären för länge, till slut skakar jag som ett asplöv och kan inte tänka på något annat än att gå till bröd avdelningen där det är behagligare.

Jag känner mig alltid skogstokig såhär på vårkanten. Kan inte sitta still, kan inte vara inne och jag blir så uppspelt av minst lilla. Den som sitter inne en dag som denna borde få en spark i rava alltså.. Gör som vi istället. Gå ut och gör en egen majbrasa, grilla litte körv och sjung för varandra. 

Nu ska jag ligga stilla här och smälta mina grillspett (vi har fått en fetish för att grilla tydligen) och vänta på Fröken Frysbox.

Halla.


Kommentarer
Postat av: fröken frysbox

BUSSHORJÄVEL.

2009-05-01 @ 20:32:56
URL: http://johannaridde.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: åh tack så mkt:)



allt är bara fint med mig:)

jaa våren är helt gaalt underbar:)



härliga bilder ifrån valborg:)

2009-05-02 @ 14:32:48
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0