Hur?

Livet känns dötrist just nu. Har huvudvärk som inte liknar något jag upplevt förut. Det kan vara så att jag måste byta styrka på mina linser... Eller så beror det bara på att jag har haft en keff dag. Det har varit en meninglös dag som jag gärna hade hoppat över av många anledningar, en är att vädret suger. Jag ska partaja i en corallfärgad sommarklänning och skor som knappast värmer imorgon kväll och det har inte slutat snöa än. Varför ska det snöa just denna helgen? Vad har jag gjort för att förtjäna det här. Jag gör mitt yttersta för att få god karma, en positiv inställning och jag försöker vara så snäll som det bara går just för att sånt här inte ska hända, och det här är tacken?! Fuckar upp mina planer och gör mitt liv lite krångligare än vad det redan är. Med min vanliga tur kommer jag väll halka på en isfläck och bryta nacken redan påväg till festen. 
Jag försöker verkligen hålla humöret uppe och spinna snällt men i slutändan slutar det alltid med samma sak, jag ställer samma fråga som jag alltid gjort: Va fan är meningen med det här skiten? 
Var det verkligen tänkt att vi skulle gå i skolan hela vår ungdom för att lära oss saker som ibland inte ens kommer att komma till användning, att vi sen skulle skaffa oss ett mån- fre's jobb som tvingar oss att gå upp tidigt varje morgon och sen ska vi fortsätta slita resten av våra liv. Sen dör vi och då är det slut. Finns det ingen mening med livet? 
Jag tror inte att det finns det, jag tror vi är flugskit allihop.. Därför vill jag skapa mig egen mening. 
Det leder till ännu en fucked up fråga: HUR?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0