Sagittárius

Det blidde mest ingenting idag. Jag, Tommy & Gonzo åkte ner till Bergvik i hopp om att shopping och lite vin skulle få oss att må bättre. Systemet stängde tyvärr 20 minuter efter att vi kom dit och att kolla på kläder gjorde inte mig lyckligare direkt. Jag köpte bara en bok som säger att jag & Gonzo inte passar ihop. "Sjärntecken talar om vem du är" heter den, töligt för oss att sjärnorna inte gillar vår förbindelse, jag tänker trotsa alla stjärnor och bevisa att Skyttar visst kan ingå äktenskap utan att gripas av panik och fly. Fast det blir ett lite senare projekt, just nu nöjer jag mig med att vara i ett långt förhållande.
Jag vet inte riktigt om jag ska lita på stjärnorna eller ej. Det står mycket som stämmer men också mycket som skulle stämma in på vilken människa som helst. Det står tex att Gonzo inte skulle vara tävlingslysten! Haha.

Skytten är entusiastisk, rättfram och charmigt oemotståndlig. Hon har en sprudlande livenergi som håller henne ung hela livet, det sägs att Skyttar aldrig blir vuxna. Skyttens värsta fiende är tristessen, hon söker ständigt nya äventyr och älskar utmaningar. Skytten vill gärna resa och utforska världen för då kan hon vidga sina vyer och slippa undan den trista vardagen. Skytten har ett behov att förstå meningen med livet och söker hela tiden efter svar.
Skytten har ett rykte om sig att vara flirtig men i själva verket är hon uppriktig interesserad av andra, det är bara det att hon har lite svårt att skilja på vänskap och kärlek. Skyttkvinnan verkar stark och oberoende på utsidan men när hon verkligen älskar skymtar en mer beroende sida fram och om hennes älskade lämnar henne kan hon helt falla sönder känslomässigt. Ett förhållande med en Skyttkvinna kan vara väldigt smärtsam då hon kan vara taktlös och ibland för ärlig. 
Men mest av allt betonar de Skyttens längtan efter frihet och rädsla för att känna sig instängd. Im like a bird.

Bok-fan beskriver mig så väl att jag blir mörkrädd. Det står till och med att en Vädur är en perfekt vän till en Skytt, Huh Sara vad tycker du om det?! :D
Nu ska jag göra min andra kopp te och övertala Gonzo att spela Monopol med mig.


Kommentarer
Postat av: sara

Jag tycker att det låter som att det är sant.. Fast jag har läst det tidigare: D

2009-03-17 @ 15:40:48
URL: http://sarahayat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0