Sjuk

Det är så synd om mig idag för att för en gångs skull så har jag gått och blivit sjuk. Jag och mitt härdade immunförsvar blir sällan sjuka, har överlevt indiska bakterier så jag blir knappt sjuk längre. Så om jag skulle bli sjuk så vet man att det är en ordentlig förkylning på gång som säkert kommer smitta alla jag umgås med. Tur för mina kompisar att de redan är sjuka men mindre tur för Gonzo. Det hade nog varit bäst om jag hade stannat hemma i värmen igår kväll, jag hade kanske ungått denna äckliga förkylning då. Mitt huvud känns tungt att bära på axlarna, tungt att vila mot kudden också, näsan svider och droppar men värst är halsen, jag har snart hostat hål på den och jag har inte ens hostmedicin hemma. Jag ska nog försöka sova en stund till, ska till trafikskolan och hjälpa Sara städa lokalen idag. Hur ska jag orka när jag knappt kan hålla mina rinnande ögon öppna..? Bli inte förvånad om jag kör in i något. Om jag ändå hade haft sällskap... Har blivit bortskämd och van vid sällskap nu när Gonzo varit hemma i nästan en vecka. Kanske måste gå hem till papi för att få lite huskurer, men först ska jag sova. 





If i was you, frankly I'd be embarrassed.
You carry no weight, words hold no merit loser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0