Studenten

Jag kan inte hjälpa att känna lite avund på alla dem som tar studenten idag. Jag tog studenten förra året och jag skulle mer än gärna göra om det. Det var den lyckligaste dagen i mitt liv tror jag. Det enda jag ångrar är min min balklänning, jag fick den uppsydd av en kvinna i stan. Hon var säregen och förstod knappt vad jag sa så den blev inte riktigt som jag tänkte mig, jag skulle sytt den själv, gratis!
Nu är det dags att gör sig iordning lite så att jag hinner gå på stan innan jag ska till torget. Senare ikväll blir det studentfirande hemma hos familjen Bernhard. Det ska bli riktigt roligt tror jag, studenten kan inte vara annat än roligt.

Jag tror att denna dagen kommer att bli lyckad av olika anledningar:

  • Talo försov sig, alltid lika mysigt
  • Jag har mina skattepengar på kontot
  • Ska köpa nått nytt att ha på mig
  • Har fått ett till jobberbjudande, i Skoghall dock
  • Min kompis modellkarriär har äntligen satt fart: http://nwt.se/article541070.ece
  • Jag har ätit en stadig frukost
  • Ska träffa min kaffe-kompis
  • Är bjuden på studentfest
  • Jag är allmänt glad idag, and after all life is about attitude

Sen vill jag tacka min lilla pappa för allt han lärt mig. Jag är otroligt tacksam över att jag inte slutade som en bitter människa och för att jag för länge sen lärde mig att sanningen varar längst. Så medan ni andra inbillar er att man mår bättre av att såra andra och att hat inte beror på avundsjuka så sitter jag här och fnittrar, trygg och lycklig.
Och jag lovar er att jag önskar er inget annat än lycka, det är så man blir lycklig själv.
Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0