Liseberg

Idag sitter jag inne fast det är utmärkt badväder. Jag känner mig sliten efter en helg med min lillebror, han har så mycket energi och jag har svårt att hänga med ibland. Jag vill helst ligga i solen och njuta, i tystnad, men han kan inte ligga still mer än tio minuter. Man måste ha mycket ork för att hålla honom stimulerad en hel dag. Igår så åkte vi och bada i Kåsjön, det blev mycket simmande och pirajaleker. Sen skulle vi hem för att fixa mat och duscha, redan då var jag slut. Men det blev inte mycket vila för jag hade lovat Rahul  och hans kompis att vi skulle till Liseberg.
Jag var inte särskilt sugen på att hänga med dem, speciellt inte efter att hans kompis berättat att han skulle ta med sin 27-åriga kusin. Jag gjorde mitt bästa för att slingra mig men utan framgång.. Kusinen var dötrist till en början, han vägrade åka karuseller, pratade sakta och om mattetal. Jag tror att de försökte göra honom en tjänst genom att skicka honom med oss eftersom han aldrig haft en större framgång när det gäller damer. Han märkte ganska snabbt att det var lönlöst, han var sådär överdrivet smart så jag kände mig dum och jag var så social att jag fick honom att stamma. Men jag är en sån som gillar alla sorts människor, jag anser att man kan lära nått av alla. Speciellt människor som är motsatsen till vad du är.
Det tog inte lång tid innan han biktade sig om sin första och enda kärlekshistoria. Så jag gav honom råd om tjejer och i utbyte gav han mig råd om skola och utbildning, haha. 
 
Sen fick jag en bamsekram av min lillebror, min första tanke var att han fortfarande ville ha jätteklubban som jag sagt nej till.. Men han sa att jag var bäst i världen och att han lever för mig och mamma :)
 Det gjorde min dag och jag är glad att jag inte slapp undan!


Kommentarer
Postat av: zarah

okej :)

2009-07-09 @ 13:35:45
URL: http://zlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0