wǒ xiān zǒu le

Jag har aldrig varit nöjd med vardagen och därför drömmer jag ständigt om att flytta utomlands. Ibland händer det att jag bara stänger ute allt, tvn, tjat, dig eller vad det nu kan vara för att fantisera om att vara någon annanstans. Jag ser ut som jag lyssnar men nu vet du bättre. Jag vill till solen (min gud) och jag tycker att det är super spännande med nya kulturer och religioner. Så jag har en del att göra innan jag kan dö in peace. 
Just nu sitter jag och Gonzo vid vårat köksbord med varsin dator och googlar på allt som har med vårt nya mål att göra. Det hela började med att vi kollade på Fredrik Härén föeläsning på youtube. Har sett honom tidigare men jag hade väll lyckats glömma bort hans budskap (tror jag är släkt med en guldfisk) men denna gången så ska jag banne mig inte glömma utan jag ska se till att det händer nått. 
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: VEM VILL BO I SVERIGE?
Sverige är jätte bra, javisst, men det är kallt och Kina är BÄTTRE!

Vi har bestämt oss för en stad i södra Kina med subtropiskt klimat, kollat på fräscha lägenheter, skaffat oss homies i en grannstad, läst varendra tråd på flashback, pluggat mandarin och kollat studielån. 
Förstår ni hur exotisk jag är i Kina ;) Indier är kanske inte så sällsynt men aldrig har de väl skådat en Svensk-Indier. Där kommer jag vara längre och tjockare än de flesta, kineser är ju så små. Jag har för mig att det vanligaste skönhetsingreppet där är att förstora sina ögon, därför har jag och mina tefat ett litet försprång ;) 
Jag ska även ta på mig skulden för eventuella fisar som folk släpper i min närhet för att skaffa mig respekt och vänner, Thank you Telenor!


Grannstaden till Zhuhai


Hongkong, där finns Disneyland och allt du kan tänka dig :D också grannstad till Zhuhai.

Vet bara inte i vilken ordning jag ska göra allt jag vill.. Indien, Chile, China? Chile, China, Indien?

Kommentarer
Postat av: Jessica

"operera" bare :P låter som värsta ingreppet ju :S

2009-02-22 @ 16:36:52
URL: http://whataboutjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem fan vill till Kina? Folk e ju skitkonstiga där

2009-02-22 @ 22:08:16
Postat av: Anonym

Deras städer är super moderna och det skulle vara roligt att förstå sig på dem :)

2009-02-22 @ 23:13:00
Postat av: sarah

Jag tycker du ska följa med mig till asien nästa vinter istället. indonesien, Bali,malaysia, thailand och såklart your India;D pusss

2009-02-24 @ 15:48:43
URL: http://sarahdiem.blogg.se/
Postat av: frida

jag skulle vilja åka nu oxå! :/



sv. ja funderar på att ha fest, ledig nästa helg?

2009-02-24 @ 19:22:40
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0