Sluta säcka nu Jen

Jag har för ovanlighetens skull hållit fast vid det jag skrev sist och jag har spontant vrålat Yes till alla förslag som korsat min väg. Det har varit jävligt roligt och tiden går snabbare än vanligt. Jag har också känt massor av ny energi som spritter i mig och ger sig till känna när jag maniskt börjar tvätta och diska.

Jag har väll varit lite slö på sista tiden men det skyller jag på min f.d. chef, när jag hade jobb var det mycket mer ös i mig. Fast nu börjar jag begripa att man inte kan gå runt och tycka synd om sig själv i all evighet, det är dags att rycka up sig fan. Det enda som händer när jag slöar till såhär är att lägenheten blir stökig och jag blir arg. Så därför har jag lagt i en högre växel och jag försöker tänka ”om inte JAG gör det, VEM fan skulle göra det!?”. Det är skönt att tänka så för då skuttar jag upp och gör det med glädje istället för att tänka negativt och göra det jobbigare än vad det egentligen är. Nu kan jag inte klaga på Gonzo heller, jag är ju faktiskt hemmafru på heltid (men tro inte att det betyder att du får skräpa ner!) men jag har ju inget bättre för mig.

Nu vankas det prinsessfrukost. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0