Paci Maci

Jag är fan inte dum att ha jag. Jag har svar på det mesta. Johanna funderar högt över någonting och BAM där är jag men svar på frågan. Det är bara saker som hur många som sitter i riksdagen och Pythagoras sats som jag aldrig kan lägga på minnet. Jag kan, jag kommer bara inte ihåg.

 Någon som antagligen inte fattar någonting det är Paco. Jag brukar inte ens gilla hundar, jag tycker att de är puckade och jag skulle aldrig orka ha en hund hemma för att de skitar ner så äckligt mycket. Från början tyckte jag att det var lite jobbigt att gå hem till Paci för det ligger hundhår precis överallt och det osar hund av honom. Men när man väl umgåtts med honom ett tag så början man fatta tycke för den lille rackaren iaf, FAST han tar plats i sängen, tror att han är liten som en katt, fiser och måste gå ut och baja hela tiden. Egentligen vill jag inte tycka om honom, jag hade bestämt mig för att jag inte ville tycka om nått så illaluktande och min erfarenhet av Tusse säger att hundar han en jättelik tunga som går en som propeller . Men HUR ska man motstå när han kryper in i din armhåla och puttar dig med den sammetslena nosen..? Han slickar inte ens som andra hundar, ibland kan han smyga in ett försynt litet slick men det får man tåla, han låter ju mig gosa med han mjuka läppar och nos hela tiden, det kanske inte heller är så mysigt vad vet jag han säger ju ingenting. 

Ibland undrar jag vad han tänker eller om han tänker alls. Jag tror att han tänker jävligt enkelspårigt typ: ”Leka! Leka! Leka! Mat? Leka?” eller så tror han att han är vår alfa-hane eftersom det är han som brukar går ut med oss. Det jag undrar mest är varför han ska baja uppe på saker. Han kan liksom inte sköta sin business på plan mark som alla andra hundar utan han ska backa in i buskar, upphöjningen på lyktstolpen eller upp på sluttningar. Helst ska det vara en taggbuske så att allt fastnar i grenarna och taggarna i hans spänstiga skinkor. Jag önskar jag visste tanken bakom varför han gör så…

Han har en läskig fetisch för stora stenar också, ni skulle sett honom igår. Han dök och sprang efter stenar som om han vore besatt! Han blir heltokig när han hittar en stor sten. Han lyfter den med hörntänderna och tar försiktigt med den till en ”säker” plats där han flippar totalt på den. Det ser som en blandning av en fight och ett parningsförsök.

Trots allt det här så tycker jag om honom, jag älskar honom inte för han luktar, fäller fortfarande hår och gör andra äckliga grejen… men visst fan tycker jag mycket om honom…

 

Sötaste blandraserna i Skoghall


Kommentarer
Postat av: Alexandra

gud vad söt bild:)



allt bra med dig idag? :)

2009-04-29 @ 08:14:12
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0