Har du en spade?

Humöret har varit på topp de här dagarna. Jag har planerat mitt livs äventyr, varit hemma hos min söta mamma och åkt världens snabbaste tågresa. Jag visste att min barndoms vän Mika skulle sitta på samma tåg som jag så när tåget började rulla slog jag en pling och bad henne sätta sig vid mig. Det började ungefär: Shit va länge sen! Vad har du gjort sen sist..? och sen spann det på hela vägen fram till Karlstad. När vi stannade i Kil höll jag på att sätta chokladen i halsen av förvåning. När vi kommit fram till karlstad släpade vi våra väskor några varv runt torget innan vi bestämde oss för att sätt oss på Rådhuscafeets uteservering för lite käk i solen. På vägen hem kände jag att detta var den bästa ideen jag fått på länge, resan gick på ett ögonblick och det var hur trevligt som helst att få prata med Mika igen och uppdatera varandra om vad som hänt. Kan man tänka sig att vi har känt varandra sen tiden då man lekte doktor och frågade chans. Om vi ändå visste då vad vi vet nu. 

Sen sjönk humöret. Jag ringde till Amerikanska ambassaden och de tog mitt namn och personnummer och informerade mig om att det jag tänkte göra var fett olagligt och att de kunde bura in mig om de fick lust. Besviken som in i helvete är nog rätt bemäning för mitt dåvarande tillstånd, så där grymt besviken att man inte tycker att livet är roligt längre. Pratade knappt med folk runt omkring mig för jag hade tusen tankar i huvudet som tog alltför mycket plats. 
Idag är allt bara värre, jag har PMS (varför förstod jag inte det redan igår) och jag vill helst gräva ner mig själv tills allt är över och jag är kapabel till att vara lycklig igen. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: räkmamman

men lillen då :/ .. vad sägs om lite ferre ikväll då? jag har en flaska sprit som behöver tömmas? CALL ON ME!!





2009-04-09 @ 18:13:37
URL: http://johannaridde.blogg.se/
Postat av: j.

ja men hallå nu blev det ju försent :/ .. imörrn? kan du klämma in mig nånstans i den fullspäckade kalendern tro? :)

2009-04-09 @ 23:44:22
URL: http://johannaridde.blogg.se/
Postat av: mika

tråkigt att höra, hörru! men skam den som ger sig, världen väntar utanför dörren ändå!

2009-04-13 @ 16:19:41
URL: http://miklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0