Stackars Årjängsbor

Vi tog en tripp till Årjäng igår för att besöka lille Bobby som har skaffat sig ett chef jobb. Under tiden vi var där åkte samma bil förbi minst 5 gånger. Jag fattar inte det roliga med att köra raggarbil på samma gata en hel dag. Jag har visserligen bott i en sån där lite håla själv, bodde i Kil under högstadiet, men jag har aldrig någonsin förstått varför de gör på det viset. Bilarna är för det mesta inte ens snygga, inte ens lite, hade jag haft en så skämmig bil hade jag tagit omvägar för att slippa visa upp åbäket. Jag hade möjligtvis dragit en extra runda i min Bentley continental gt med 22 tums fälgar men INTE i en rostig volvo med texten GRÅ PÖK på bakrutan.
Det finns dock en fördel med små förorter och det är att det inte har några bussar, vilket i sin tur leder till stenhårda rövmuskler. Det hade iaf jag när jag bodde i Kil och tvingades cykla vart än jag skulle, och på den tiden var man ju på väg någonstans hela tiden. 
Tänk om de kunde avskaffa Karlstad buss, då hade jag blivit tvungen att cykla... men också säga upp kontakten med alla som bodde för långt bort, så vi behåller nog bussarna.  
Jag kom hur som helst hem ifrån Årjäng med ett par nya u-båtar :) 
Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan för det har jag förtjänat, lägenheten är ren, tvätten är klar och jag har värk i mina späda armar. 

Halla

Kommentarer
Postat av: ronja

oj da!!redan 10! Han var ju inte mer än en liten plutt när jag såg han..=p hehe..Allt är jätte bra med mej..Mattias och jag har förlovat oss med!!=D Han hälsar tillbaka. Du får komma till kil någon dag, så får vi ses..=)

2009-04-10 @ 20:00:40
URL: http://pantiis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag fy farao för Kil och deras "Kultur". Jag kommer Inte bosätta mig där och odla familj. Det är en sak som är säker.

2009-04-14 @ 15:30:55
URL: http://enblondflicka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0