Vill ha jul nu tack...

Igår var jag ut på en ride med farsan och han är kort och gott den goaste gubben i världen <3
Det gör mig så ledsen att pappa har ont, önskar att jag hade en läkarexamen så jag kunde plocka ut den där satans stenen åt honom. 

Vi gled runt och kikade i affärer och överallt fanns det julpynt. Överallt! En del av mig tycker att det ska bli en lättnad att slippa slösa pengar på julpynt, julklappar och annat skit. Jag kommer slappa i ett varmt land utan en tanke på att mina vänner och bekanta rusar runt på stan i panik. Jag slipper frysa om fötterna, bli fattig och städa bort julpyntet efter jul. 
I Indien kommer livet leka som vanligt.. Jag kommer driva runt, ovetande om kylan och julstressen. Tills den dag då mamma släpar med mig till kyrkan och någon säger God Jul, och hoppsan så var det över!  jag kommer inte att få en enda julklapp och den enda julgranen som finns kommer stå i ett köpsentrum. Under tiden som ni äter prinskorv, pepparkakor och chilensk mat så äter jag samma hämt-mat som jag planerar att äta varje dag (Thai-mat) 
Sen måste jag vänta ännu ett år på att det ska bli jul, den enda dagen på året då man verkligen trivs i Svenneland. Drygt. 

Kommentarer
Postat av: FRIDA YOUR LOVELY QUEEN

Den svenska julmaten är verkligen inte god enligt mig. Blir mätt av bara doften. Men visst det är ju mysigt med allt julpynt och alla tända ljus osv. Men jag skulle ju mycket hellre åka till ett varmt land under julen. Medans vi skottar snö ligger du förmodligen på en strand eller fixar naglarna eller får massage! Hemsk tanke;)



2008-11-20 @ 15:51:27
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/
Postat av: Emmy

Saknar verkligen indien och Thaimaten! Nu när jag sitter och läser detta blir jag att sakna dig skitmycket. Hoppas du mår bra och tar hand om dig, puss!

2008-11-27 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0