i need my visa!

Så nu har jag betalat räkningar och shoppat det mesta, inte så mycket pengar kvar... :(
Lyckligt nog kom jag ihåg att mitt pass inte hade kommit än. Jag har ansökt om visum vilket man måste om man ska till Indien annars blir det ingen resa och jag kunde lika gärna kasta mina 6000 kr i sjön. Jag postade det den 1 nov så det borde ha kommit tillbaka vid det här laget. Så jag ringde till ambassaden i Stockholm, för det första så fick jag lyssna på en av de allra värsta indisk låtarna jag någonsin hört medan jag väntade och sen tog batterierna slut i telefonen så jag fick ladda den och börja om igen. Redan då blev jag på dåligt humör så när jag var tvungen att vänta lika länge igen och lyssna på samma låt en gång till så var jag kanske inte världens gladaste kund.
Inte nog med det så är receptionisten som svarar den drygaste människan i Sverige. Smart att anställa henne för att svara telefon.

- Hej, Jag skulle vilja veta hur går det för min visumansökan?
- Hej, aa...?
- Jag skickade in det den 1 november och det skulle dröja högst 25 dagar står det på eran hemsida?
- 25 dagar.
- Eh ja, precis. Det är den 27de idag och jag ska snart åka till Indien så det är bråttom. Har ni skickat det än?
- Pengar.. Har du skickat ett kuvert..?
- Ja! Jag har skickat med 440 kr och ett rek. adresserat kuvert.
-aa.....(tystnad)
-Skulle du kunna ta reda på om mitt pass ens finns hos er..?

Och så fortsatte det tills jag fick prata med en indier som bad om mitt namn 5 gånger.
Men jag gillade hur han uttalade det, Jeeeenifar Janet Reebeecaaa Erickson


Kommentarer
Postat av: Lena

får nog ringa upp ambasaden och lyssna på låten :D



God natt på dig Jeeeenifar!

2008-11-27 @ 23:53:19
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0