Terror i Mumbai!

När jag vaknade och loggade in på msn så hade jag fått 25 mail. Det är självklart min kära far som bombat mig. Det var något år sedan vi lärde honom att skriva mail men det har jag fått ångra många gånger då jag haft tusen mail att gå igenom.
"Men Pappa, ta upp telefonen och ring mig? Det går inte fortare att få svar om du skickar ett identiskt mail till!" brukar jag säga. "Nej, men mail är gratis Nenna! Och mycket roligare vettu!" 
Det är mest nyheter han skickar till mig, idag skickade han alla artiklar han kunde hitta om terrordåden i Mumbai. Mamma ringde mig redan igår för att berätta men nu kan jag varenda version av händelsen i detalj. 
De har tydligen skjutit hejvilt på den stora tågstationen, använt handgranater och sprängt bomber på flera olika ställen igår kväll. Terroristerna tog gisslan på lyxhotellet Taj Mahal och Oberoi (två av de platser som jag planerat att besöka) och efteråt har folk berättat att terroristerna inte ens brydde sig om att vara diskreta eller ens maskera sig och det betyder att de planerade att dö på kuppen. Vem vill dö så? Vem vill dö?! Jävla indier. Det är en islamistgrupp som tagit på sig skulden men det skulle lika gärna kunna vara hinduer, de är lika fucked up på båda sidorna. 
Nu är jag extra nervös inför resan, fast det positiva är ju att nu när de har bombat och skjutit så lär det dröja innan de gör om det? Eller?

Gårdagen här i Sverige gick i softens tecken, iaf för min & Saras del. Jag låg och sov när hon kom så hon gjorde en kopp te till mig, hämtade datorn och sen gick hon ner till vårt solarium en stund. Under resten av dagen så tog vi det lugnt, käkade pizza och hade det trevligt hemma i soffan. Jag måste passa på att umgås med alla nu, vem vet om jag kommer tillbaka. Jag kanske blir sprängd eller bortrövad..? 
Jag har antagligen sett på för mycket film.

Nu ska jag gå ut på stan för att spendera min lön (& frysa häcken av mig) 

 

Kommentarer
Postat av: Din Sersora

Ja nästan så att jag inte kommer låta dig åka din tönt! .. Jag vill ha en hel och en välbevarad Shäny i brun förpackning i januari. Så du får nog ta fram ninja sidan av Shäny i Indien så inga terrorister ens vågar sig på dig.

2008-11-27 @ 17:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0