what a merry christmas!

På julaftons morgon ville jag helst inte gå upp alls så jag tog en lång och skön sovmorgon. När jag till slut blev tvungen att gå upp då jag inte klarar av att sova till ljudet av tusen ungar och i dagsljus så bestämde jag mig för att ge mig själv en julklapp. Käkade en stadig frukost och gick ner till the parlor. Fick massage, ansiktbehandling, manikyr, pedikyr, håret klippt och benen vaxade medan flickorna förundrades över min skönhet och tviades om vilken Bollywood kändis jag var mest lik. Gick därifrån som en gladare människa och julafton var inte längre pest. Inte nog med det så ringer mina kusiner och talar om att vi ska ut festa. Little did I know de festar som djur här på under juletider! Så vid nio tiden kom de för att plocka upp mig sen fick vi åka i nästan en timme för att komma till stället. Bara att köra dit var helt underbart, vi åkte uppåt bergen där varenda bungaloo ser ut som en dröm och luften var ren. Tills vi kom till ett stort (tillsynes) lugnt hotell som såg ganska lyxigt ut med all sin julbelysning. Åter igen fick vi gå ner för en trappa passera två dörrar och där inne dånade musiken och folket dansade som höga vildar. Förstår inte varför allt är så kamouflerat här, vill de inte att folk ska hitta dit?

Alla svenskar borde besöka ett indisk discotek minst en gång i livet, det skulle vara väldigt lärorikt för dem. Dels för att de behöver se hur roligt man kan ha om man bara slappnar av lite, indier är väldigt avslappnade tror inte ens det tänker. Och dels så kan ni ta lärdom av hur smidiga de är och rytmiskt de rör sig, men mest av allt för att de flesta ser så himla roliga ut. Många av dem lägger ner kropp och sälj i sina dancemoves som de lär sig ifrån någon bollywood film eller så dansar de riktigt överdrivet och galet. Och sen finns det de som aldrig hört talas om att dansa de bara shakar loss i armar och ben så som de känner till musiken. Ja, den första timmen satt jag mest och kollade på folket och det var mycket roande men sen kunde jag inte stå emot längre. Det började liksom rycka i mina axlar och jag kände ett plötsligt begär att go bananas tillsammans med mina bröder och systrar. Så jag joinade dem i deras vilda dans och dansade tills alla blev utslängda. Efter det drog vi och käkade och åkte hem för att sova.

Julafton blev inte så förbannat tråkig som jag trodde den skulle bli :)







Sersori, min vän jag har absolut inte glömt bort dig! Det är bara det att jag inte brukar vara hos dig på julafton :p
Du skulle ha varit här! Du om någon skulle passa in perfekt, mina släktingar skulle älska dig och vi skulle kunna ha mycket smygroligt. Men tiden går snabbt nu och jag är hemma på noll tid. När jag kommer hem ska vi köpa pringels, choklad och dricka oboy i din mjuka säng :) Miss you hondra mondra my lovely Merbora!


Kommentarer
Postat av: Shäny's Sersori

Aa det ska vi! .. Jag längtar så mycket tills jag får krama och pussa sönder dig, du har varit borta för länge nu shäny! Jag saknar dig så mycket. Älskar dig så hondra..

2008-12-29 @ 05:59:50
URL: http://sarahayat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0