vi glömmer julen

Var en sväng hos min favorit doktor för att ta ut stygnen på ena sidan. Höger sidan är helt återställd nu. Förutom det så har det inte hänt så värst mycket.
Alla kompisar i Sverige pratar om julklappar, julstäd, stress och vad de ska göra på nyårsafton och det får mig att längta hem. Jag känner mig avundsjuk på er som får köpa julklappar åt varandra, packa in dem, pynta, tända ljus och kapa granar i skogen!
Vi kommer antagligen gå till kyrkan och äta tillsammans med släkten men det kommer se ut som vilken annan dag som helst. För mig som är van vid en svensk jul så känns denna julen som ett skämt. Utan julgran, Kalle, julmat, paradis, klappar, kyla eller mörker så känns det absolut inte som jul. Folk är inte ens inne i ett sånt där christmas-mood som vi brukar vara i Sverige. Alla försök till att julpynta ser bara B ut i den här torra dammiga mijön. Inte ens deras tomtar håller måtten, de skämmer slag på både barnen & mig. Vi funderade på att inhandla en julgran så vi skulle ha någonting men efter att ha sett ett par bestämde jag att vi skulle klara oss bättre utan någon alls. Jag skulle aldrig kalla dem julgranar, julgrenar är rätt benämning. De är mongolida bröder till våra svenska plastgranar från Rusta och jag ville inte ha en sån i mitt hus. Man kan skulle kunna köpa en jättedyr gran men då är granen full i b-pynt och de är fortfarande inte ett dugg fina. Jag väljer att förtränga julen och vänta till nästa år, det gick bra sist jag var här och  lyckan jag kände inför julen därefter var total.



Om jag bara kunde vakna upp i min säng i Viken imorgon, få vörtbröd och skinka till frukost. Dricka glögg och äta choklad tills man mår illa. Kolla på Kalle, äta mera mat och mysa tillsammans med min pappa framför tvn. Vad är julen utan pappa? På mammas sida har vi aldrig haft några riktiga traditioner på julen, de gör det mest för barnens skull. Jag & pappa har däremot alltid haft små traditioner för oss och det är jag väldigt glad för.
Så har jag Gonzalos underbara familj. Dem är bokstavligen underbara och det är så mysigt att få vara med dem på jul.

Gonzalo & Pappa, älskar er mest!

Kommentarer
Postat av: sersora

ojoj.. nu krossa du mitt hjärta i tusen bitar.. Du glömmde mitt namn.. jag vet att jag också ligger närsmast hjärtat din lilla fisboll :P haha puss

2008-12-23 @ 21:26:56
Postat av: Pappa

Ta första flyget i morgon så hinner du och jag se Kalle på tv Kl15:00

2008-12-23 @ 22:41:03
Postat av: eugenia

Åh!! gumman, vi kommer att sakna dig imorgon (speciellt Gonzo). Men, men, vi får fira extra mycket nästa jul =)!

Feliz navidad! Hälsa la familia

kram

2008-12-23 @ 23:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0