Jag har bestämt mig

Jag har bestämt mig, jag ska skaffa mig en båge och leva livet här nere i Indien. Att glida runt på en motorcykel måste nog det bästa som finns, näst bäst är att sitta på bönpallen. Man känner sig som en fågel när man glider mellan lastbilarna och flyger över farthindren, i love it. Jag hoppas att jag ska våga köra innan jag åker hem, ska bara hitta någon som är galen nog att låna ut sin hoj. Ska kirra pilot glasögon och en bandana innan så är gangstern gjord. Bandana ska man ha för att slippa dö av avgaser och glasögonen bara för att slippa grina i fartvinden, det ser ju inte så coolt ut. 

Igår gjorde jag mitt första besök på en indisk pub. Tidigare har vi bara druckit på resturanger under städade omständigheter så jag hade väll fått för mig att folk inte hängde på såndana ställen. Men eftersom vi inte hade något bättre för oss och inte var särskilt sugna på att åka hem föreslog de att vi skulle ta en öl. Så vi gick längst MG Road och svänger ner i vad jag alltid trott var en klädaffär och hokuspokus så stod vi i värsta undercover baren. Ute var det mitt på ljusa dagen men där nere var det mörkt, rökigt och mycket skön stämning. 
För första gången på jävligt länge kände jag mig hemma. Där var alla lika fucked som mig. Tidigare har det känns som om alla indier är så pryda och duktiga till skillnad ifrån mig som bara tänker på att ha skoj och inte vill gå i skolan. Jag fick förklarat för mig att utveckligen i Indien går väldans fort och det var inte länge sen detta var tabu. Och när indier gör något då görs det ordentligt. Så förutom den keffa musiken som alla verkade överdrivet förtjusta i  så trivdes jag mycket bra. De spelade bara gamla rock ballader och andra låtar som man kan utantill fast egentligen inte vill komma ihåg. 
Det riktigt roliga började när de satte på en tydlig favorit och hela pubben började sjunga och slå i borden av upphetsning. Efter några öl så sjöng även jag med till dessa idiotiska låtar. Jag längtar tills jag kommer nästa gång, förhoppningsvis har de hunnit komma ikapp med musiken också.

Mamma, jag och lillebror gick ut för att äta idag. Jag beställde smaskig Chicken Tikka Masala och trots att jag hatar stark mat så kunde jag inte sluta äta för det var SÅ gott. Jag trodde att min tunga skulle ramla av men med yogurt, naan, lime och lite mangoglass till efterrätt gick det ganska bra. Jag hoppas man blir härdad av att äta starkt för jag vill äta det igen och igen och igen :) Mitt i City kan ju slänga sig i väggen, de vet inte ens vad naan eller Tikka Masala är för något.



Kommentarer
Postat av: riddelito

shenniiiii! ta med dig lite kryddad tikka masala hem i fickan!!

2008-12-22 @ 19:35:02
URL: http://johannaridde.blogg.se/
Postat av: Lena

Ville passa på att önska dig en riktigt kul och fin Jul om jag inte hinner in på bloggen mera! Kram

2008-12-23 @ 14:35:16
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: sarah

Mysigt det låter där nere! själv ska man ta itu med det sista nu inför julen, sen blir slappa och mysa och äta massa gott=D puspuss

2008-12-23 @ 16:50:16
URL: http://sarahdiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0