Bakra

Vaknade kl 9 imorse för att min lillebror väckte mig, han fick sova i min säng igår natt eftersom jag saknar att sova brevid min älskling. Min lillebror är det bästa substitut som finns. Sen gick jag ner och satte på vattenberedaren och åt lite frukost medan vattnet blev uppvärmt. Gjorde iordning en playlist, tog med mina små högtalare och mangotvålen för den ultimata duschen. Mango serien ifrån Body shop är fantastico. Det luktar solmogna mangos i hela badrummet. Tack Tommy. 
Resten av dagen har jag spederat med familjen. Jag och lillebror har spelat badminton i solen, working on my tan at the same time, mormor blev inte så glad över min bränna. Vi har gjort läxor, städat lite och ätit massa god mat. Bland annat geten som grannarna hade på gården. Våra grannar är muslimer och de firade Id för några dagar sen. De köper då en get som de slaktar, en tredjedel äter de själva, en tredjedel ger de till släkten och en tredjedel till de fattiga. Fin tradition det där med att ge bort mat men va störande det var att bli väckt av maten! Den där geten lät "ÄÄÄÄÄÄÄH, BÄÄ!" hela morgonen, innan tyckte jag synd om alla getter som skulle dö men efter den morgonen nästan längtade jag nästan tills de skulle slakta skiten. När jag sedan hittade hans inälvor och andra snuskiga organ i köket fick jag lite skuldkänslor... 

Tråkigt nu när mina jämngamla kusiner jobbar och har flyttat längre bort, har ingen att hänga med nu. De har blivit "stora" och måste jobba samtidigt som de pluggar för att betala hyran eller hjälpa till hemma. Så hittills har det bara blivit korta besök, drygt, jag vill ju gå ut och göra nått busigt. Jag kan inte gå någonstans på egen hand här. Staden är säkert större än hela Sthlm och det finns tredubbelt så mycket oärliga människor. Jag kan inte tala svenska i en affär utan att de höjer priserna och det är omöjllig för mig att smälta in. Måste inhandla lite fula kläder. 


Rohit & Rahul, geten i bakrunden

 
Och det här är vårt hus

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha va stor Rohit har blivit! Och Rahul är lika söt och ser lite rundare : P antar att hans syster också kommer komma hem som en choklad b o l l : D

2008-12-15 @ 19:04:43
URL: http://sarahayat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0