Framme!

Resen gick bra, såg inte skymten av terrorister. Flyg är nog det värsta jag vet, så drygt. Min lillebror vägrade låta mig sova och han pratar non stop.  
Jag kände mig verkligen indisk inför den här resan, jag ska hem till Indien och hälsa pa la familia liksom. Så fort jag steg av planet forsvann det känslan. Det var 24 c varmt redan 4.30 på morgonen, det är ingen skön värme heller utan det är kvav fuktig värme. Och så har vi lukten, det är en blandning av svett, bajs, kryddor, rökelser, smutsiga djur, ruttnade sopor och nyklippa blommor. Svårt att beskriva.
Som alltid var det full rulle på flygplatsen och köerna är oändliga. Blev påmind om hur luriga indier är när vi skulle hämta vara väskor. En kille som sg ut som att han jobbade där frågade vilket flygbolag jag åkt med och visade mig vart jag skulle gå, han verkade så hjälpsam och rar tills han nämnde pengar. Då förstod jag att det var därför han var så hilma hjälpsam. För att sedan komma ut ur flygplasten måste man ta i med hardhandskarna annars lär du få stanna där minst en timme extra. Folk är som djur och det finns så fucking många av dem!
Jag slapp iaf gå till kyrkan, vi var så trötta efter resan och det blev bara varmare så jag badade och sen åkte vi vidare till Pune. Vi åkte på the Express way, tack för den. Man måste åka över ett berg pa vagen dit som heter Kandala. Förr var det en skräckinjagande väg som slingrade sig längst bergskanten, tur att Indien går framåt. Det lite lustiga med the Express way ar det mega stor gröna skytarna med god råd som finns efter vägkanten. Hade en Lillebror som sov på mig hela vägen dit så nu ar jag rätt glad över att allt resande är över, för ett tag iaf.
Nu är jag hemma i vårt hus. Fick sova någon timme och sen kommer Violet for att hälsa på mig. Nu sitter jag här och väntar på min älsklings mat! Chicken lolipop!

Jag tog massor av bilder i Mumbai så att ni skulle få se hur det är men de far jag lägga upp imorn. got to go!

Saknar er <3


Kommentarer
Postat av: frida

Det kommer kännas konstigt att ha dig så långt borta:/

Här är det skitväder just nu, regnar som vanligt:S



Skönt att resan gått bra och det är så bra att du skaffat bloggen. Så man kan hålla sig lite uppdaterad! ;)



puss!

2008-12-08 @ 11:03:03
URL: http://fridahelaveckan.blogg.se/
Postat av: sarah

Skönt att allt gick bra. Här saknar man ju pumpkin också!:P hälsa india från mej;)

2008-12-08 @ 20:00:02
URL: http://sarahdiem.blogg.se/
Postat av: Carina

Hallå där!

Jag fick adressen från din Käre far så nu vet jag vad du haft för dej...Länge sen vi sågs, ville bara hälsa God Jul o Gott Nytt År. Ha det så bra i värmen. Vi åker till Thailand, Krabi i morgon. Hälsa Rebecca!

Carina & Lasse

2008-12-11 @ 12:12:01
Postat av: Lena

Vad kul att få följa dig på din Indien resa! ser framemot lite kort sedan också men dina texter förklarar väl...blev lite intresserad av lukten du beskrev hahaha "lukten, det ar en blandning av svett, bajs, kryddor, rokelser, smutsiga djur, ruttnade sopor och nyklippa blommor" Jo jag kan tänka mig att denna är svår beskriven :) Ha det fint nu Jennifer, Kram

2008-12-12 @ 11:32:09
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Lena

Ps.dragningen är klar av min bok.



Trevlig Lucia!

2008-12-13 @ 07:17:16
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0